niedziela, 12 marca 2017

To co dajesz, powraca


Pomoc drugiej osobie od dawna jest uważana za coś honorowego, coś wielkiego mimo że są to nawet drobnostki to osoba której pomogłeś staje się szczęśliwsza. Niekiedy trudne jest zabranie sobie i podarowanie tego drugiej, czasem nieznanej osobie...

Na internecie krążą bardzo różne kampanie, które chcą pokazać pewne ważne wartości o których zapominamy. Poniższa kampania przedstawia pomoc niesioną drugiej osobie. Okazując dobro drugiemu człowiekowi - powróci do nas w odpowiednim momencie. Ważne jest aby nie kierować się egoizmem, a empatią oraz dobrem drugiej osoby. Niestety trudno jest pomóc osobie całkiem nieznanej.





#Dlaczego warto pomagać ?
Warto pomagać chociażby dla satysfakcji że się komuś pomogło, doceniamy swoją wartość jaką dajemy pomagając. Dzięki temu stajemy się lepszymi ludźmi. Nigdy nie wiadomo kiedy to My będziemy potrzebować pomocy, dlatego warto. 


Znaleźliście się kiedyś w takiej sytuacji w której pomogliście, lub jak tobie ktoś pomógł? Jeśli możesz, podziel się z nami tą opowieścią i przeżyciem! 

A Wy pomagacie nieznajomym? Jesteście tego zdania że dobro powraca? Co sądzicie o tej kampanii?

Chcesz wiedzieć na bieżąco o postach?
Zapraszam do mnie:

 


82 komentarze:

  1. Nie wiem, mówiąc szczerze, czy dobro powraca. Kiedy komuś pomagam to nawet nad tym się zupełnie nie zastanawiam. Myślę nawet że jeśli robimy coś dobrego po to, by to dobre do nas wróciło to też nie jest to do końca bezinteresowne ;) Ciężko pomagać każdego dnia, ale myślę że warto znaleźć motywację do tego, by po prostu być lepszym człowiekiem każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mądrze napisane:)
      To jest loteria: raz powraca, raz nie. To od człowieka zależy ile powracającego dobra widzi;)

      Usuń
  2. Myślę, że warto pomagać, chociaż czasem ciężko przekonać siebie samego do tego, aby dać coś innym nie mając pewności, że zostanie to wykorzystane w odpowiedni sposób. Dlatego zazwyczaj staram się pomagać z głową :) Przynajmniej jeśli chodzi o nieznajomych. Po pomoc dla kogoś, kogo znam i kto jest mi bliski, to sprawa naturalna i oczywista.

    Dziękuję za odwiedziny u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mówi się, że dobro powraca, ale często można tez natknąć się na kogoś kto nasza dobroć zwyczajnie wykorzystuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dlatego trzeba uważać aby nie być wykorzystywanym, ale na filmiku nie chodzi o nadmierną pomoc, widać że są to drobnostki typu oddanie telefonu, czy szklanka zimnej wody robotnikom :)

      Usuń
    2. Wiesz, czasami zapominamy o takich drobnych gestach. jedni nazywają to pomocą, a inni traktują jako coś normalnego, standardowe zachowanie. :-) Wchodząc do sklepu zauważyłam, że starsza Pani nie mogła odpiąć wózka na zakupy, przystanęłam, pomogłam, odeszłam. Dla mnie to była zwykła sprawa, dla niej mogła to być pomoc. :-)

      Usuń
    3. U nas na klatce schodowej ostatnio był remont i zaproponowałam robotnikom kawę jak usuwali liczniki w mieszkaniach. Podobno byłam pierwszą i jedyną osobą, która ją zaproponowała. Oni mi później pomagali wnieść wózek dziecięcy na drugie piętro. Dobro wraca. Ja staram się być dobrym człowiekiem i pełnym empatii. Kiedyś oglądałam wzruszający filmik łatwy do znalezienia na youtubie jak dzieciak kradnie jedzenie w chinach i właściciel sklepu każe dać mu zupę i jakieś leki dla mamy. Poszukajcie. Ja płakałam jak bóbr. Pozdrawiam ;)

      Usuń
    4. Również widziałam tą kampanię :) potem gdy urósł, opowiedział tą historię wnuczce z tego co pamiętam :)

      Usuń
  4. Zgadzam się z tym. I wiem, że wszystko powraca. Prędzej czy później, wszystko do nas wróci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomagam innym w różny sposób, wiele razy brałam udział w zorganizowanych akcjach np.przygotowałam pięć szlachetnych paczek, ale uważam, że każdego dnia możemy robić coś dla ludzi, nawet drobne przejawy życzliwości mogą okazać się dla kogoś czymś ważnym. Warto pomagać,vs czy karma wraca? Tego nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. widziałam już nie jedną taką kampanię. I to prawda, coś dajesz i to powraca ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może to niekoniecznie na temat, ale ostatnio widziałam filmik, jak chłopak udawał niewidomego, prosił o rozmienienie 5 dolarów, a dawał banknot 50 $. Niestety część z ludzi postanowiła zarobić 45 $ i mu "pomóc". Więc jeżeli się nie chce komuś pomagać, to chociaż można mu nie szkodzić...

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam oglądać te kampanie na internecie odnośnie pomocy. Ja najchętniej pomogłabym wszystkim zwierzakom na świecie, szkoda że to niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Warto pomagać bezinteresownie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uważam, że to co dajemy innym powraca do nas dwukrotnie. Warto pomagać innym, chociażby dla własnego lepszego samopoczucia. Przez kilka lat mieszkałam za granicą i tam ludzie są bardzo pomocni i uczynni, niestety w Polacy muszą nad tym jeszcze popracować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie to świetna kampania. Różne błahostki wykonane dla obcych nam ludzi dają nam dużo radości. Ja jestem zdania, że dobro zawsze do nas powróci, nie ważne kiedy i w jakiej sytuacji, ale jeśli my staramy się być dobrymi ludźmi to kiedyś zostanie to docenione :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie drobne gesty najlepiej działają- nie raz jadąc tramwajem dłuższą trasę dało się zaobserwować jak ktoś, kto doświadczył takiego "gestu" skłonny jest wykonać gest w stronę kogoś innego. A ludzie którzy na to patrzą też się lepiej czują. Nie wiadomo dokładnie jak długo taki "łańcuszek gestów" musi iść by dotrzeć do inicjatora, ale zapewne często dociera;)

      Usuń
  12. Na pewno warto pomagać inny, najczęściej nikt nie zastanawia się nad tym czy takie dobro do nas wróci. Mam nadzieję, że tak:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jeżeli komuś pomagam to na pewno nie robię tego z myślą czy dostanę coś w zamian ;) Po prostu warto pomagać i tyle ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zawsze jak mam taką okazję i możliwość to pomagam, ale nigdy nie zwróciłam nawet uwagi czy to później w jakiś sposób do mnie wraca. :))

    Obserwuję!
    xxveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto pomagać innym, nawet takie drobnostki dla nas, dla innych mogą być bardzo cenne;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem zdania,że jeśli chcemy pomóc to bez zbytniego afiszowania.Chcesz to pomóż tak bezinteresownie od serca.Czy dobro powraca? Z pewnością tak może nawet nie namacalnie ale myślę,że wraca i to z nawiązką:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja praca polega właśnie na pomocy innym ludziom. Przyznam, że kocham to, co robię...choć czasami bywa trudno.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dlatego ja często robię bezinteresowne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam takie filmiki, ktore pokazuja prawdziwe oblicze czlowieka:)


    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  20. To prawda warto pomagać, bo kiedyś to do nas wróci :) Świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastyczny post, naprawdę aż szkoda mi było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgadzam się w pełni, w zależności od tego, co komuś dasz, to do Ciebie wróci, często podwojone :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    O książkach - okiem Optymistki

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie mam oporów żeby pomagać obcym. Nie myślę o tym czy to dobro do mnie powróci, tylko właśnie, że uszczęśliwię daną osobę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Karma wraca. Ta dobra i ta zła. Wierzę w to.

    OdpowiedzUsuń
  25. Smutne jest to, że niektórym przychodzi to z taką trudnością. Obojętność na krzywdę innej osoby w dzisiejszym świecie jest przerażająca.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowny filmik <3 Wierzę w karmę, ponieważ nie raz zdarzyło mi się, że to co zrobiłam powracało do mnie.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. zdecydowanie warto pomagać, bo to co innym dajemy do nas wraca.

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajna kampania. Jak najbardziej jestem za i zawsze pomagam kiedy mogę. Dobro powraca, nie zawsze od razu, ale prędzej czy później tak sie dzieje.Sama tego doświadczyłam. Najważniejsze by to co robisz dla innych wypływało ze szczerych intencji, a nie było wyrachowanym działaniem bo wtedy to już nie jest dobro, ale zimna kalkulacja i może nie powrócić:)

    OdpowiedzUsuń
  29. U nas w szkole jest teraz organizowa akcja na rzecz chorej dziewczynki i z miłą chęcią się w nią angażuje :) Myśle, że dobro kiedyś do nas wróci. Ja się cieszę, że pomagam,ale troche smutne jest to, że większość ludzi przechodzi obojętnie :(

    http://normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo lubię takie kampanie, widzę też, że od niedawna powstaje coraz więcej reklam, które mają taki wydźwięk, poruszają serduszko i namawiają do czynienia dobra, sprawiania szczęścia. ;) Staram się pomagać, kiedy widzę, że ktoś takiej pomocy potrzebuje, bo raz kiedyś pozostałam bierna(to nie było nic wielkiego, ale jednak) i od tamtej pory już tak nie mogę. Wyrzuty sumienia pozostały zbyt duże.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie zastanawiałam się szczerze czy dobro powraca nie wiem czy to prawda, jeśli pomagam to nie myślę o tym.

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie zastanawiałam się nigdy czy dobro powraca, ale staram się pomagać innym w miarę możliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja uważam, że dobro powraca. I raczej staram się traktować ludzi tak, jak sama chciałabym być traktowana. W miarę możliwości pomagam :) Chociaż chciałabym więcej

    OdpowiedzUsuń
  34. Super post ! :)


    obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. ja często oddaję swoje ubrania do domu dziecka, bo mam ich pełno ze współprac :) akurat mam blisko taki, gdzie są osoby w wieku 15-19 lat. Nie znam ich, ale za każdym razem robi mi się miło, gdy pomyślę, że się ciesza :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja także uważam że dobro powraca, jednak gdy pomagam innym nie oczekuje nic w zamian. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ogólnie to trochę smutne, że teraz muszą powstawać takie akcje, żeby ludziom przypominać o tym, że trzeba sobie pomagać. To powinno być czymś naturalnym. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kampanii jest dużo, po to aby przypomnieć co jest najważniejsze. W tym roku na blogu pojawią się jeszcze co najmniej trzy wartościowe kampanie które są dla mnie na prawdę ważne i powinny być brane do serca.

      Usuń
  38. Wierzę w karmę, bo ona zawsze wraca. Nawet gdy nie my, to los się odpłaca.
    Z czynieniem bezinteresownej pomocy ciężko określić czy to wraca czy nie, bo często jest tak że spotykamy kogoś nieznajomego i niby nic specjalnego nie robimy dla niego, np pomagamy wsiąść do autobusu, i nigdy więcej tej osoby na oczy nie widzimy. To potem jeśli ktoś coś dla nas zrobi, to tłumaczymy sobie zbiegami okoliczności.
    Temat rzeka ale fajnie że poruszyłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Uważam ,że takie myślenie jest nieco naiwne. Niesienie pomocy powinno być bezwarunkowe i naturalne gdy widzi się kogoś w opresji . Nie robi sie takich rzeczy aby poczuć się lepiej, pomaga się innym aby to oni mieli lepsze samopoczucie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, ale pomagając innym, sami również możemy się poczuć lepiej wiedząc że ta osoba jest szczęśliwsza:)

      Usuń
  40. Great post!

    Visit my Blog. :)

    http://littledreamer30.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  41. Jestem jak najbardziej za bezinteresownym pomaganiem ☺ jesli tylko moge staram się pomagać.Dobro wraca ze zdwojoną siłą, przekonałam się o tym na własnej skórze.

    OdpowiedzUsuń
  42. Jestem PEWNA, że dobro powraca...

    OdpowiedzUsuń
  43. Przepiękny post <3

    Zapraszam do mnie ^.^
    VANILOVE ♥ <------ klik

    OdpowiedzUsuń
  44. Czy pomagam? Tak, oczywiście. I nie ma dla mnie znaczenia, czy jest to kompletnie obca osoba, czy ktoś mi bliski. Nie wiem dlaczego to robię, decyzja zawsze pojawi się bardzo spontanicznie. Po prostu sumienie nie pozwoli mi przejść obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
  45. Usłyszałam kiedyś, że pomaganie jest czymś mocno egoistycznym wbrew pozorom, bo w takiej chwili pomagamy głównie sobie i swojemu sumieniu. Wiele w tym racji, co nie oznacza, że nie warto pomagać. Grunt, aby pomoc była realna, a nie pozorna :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Cały czas wierzę w to, że dobro powraca !

    OdpowiedzUsuń
  47. Dobro powraca po za tym to miłe pomagać innym-czasem niby mały gest a potrafi wywowałać duży uśmiech na twarzy drugiego człowieka:)
    Pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja również uważam, że warto pomagać, bo dobro, które dajemy innym prędzej czy później do nas wraca :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Myślę, że wiele ludzi nawet się nie zastanawia co mu się dobrego w zamian przydarzy. :) Bezinteresowne pomaganie jest wspaniałym darem. W końcu, jesteśmy tyle warci ile potrafimy siebie oddać drugiemu człowiekowi :)

    Pozdrawiam,
    egzemplarz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Warto pomagac chociażby dla satysfakcji, ja uwielbiam innym pomagać, niestety jak ja potrzebuje pomocy wtedy jej nie otrzymuje....


    http://zanett01.blogspot.co.uk/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja myślę, że warto pomagać :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Oczywiście, że warto pomagać i gdy tylko mogę robię to. Wychodzę z założenia, że dobro zawsze wraca :)

    www.bliskolasu.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  53. Warto pomagać i pomagam. Dlatego studiuję taki kierunek - aby pomagać w przyszłości ludziom :) A można rzec, już powoli pomagam :)

    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Powraca, to prawda. Ale myślę, że lepiej nie pomagać niż robić to tylko dlatego, żeby potem otrzymać coś w zamian... Taka dygresja. Fajnie, że ktoś pisze jeszcze takie posty!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  55. Lubię pojęcie karmy, choć czasami wydaje mi się, że nie do końca istnieje w naszym świecie. Człowiek, który przez całe życie oszukiwał w okrutny sposób innych, dożywa późnej starości, a osoba, która poświęcała swój wolny czas, by nieść pomoc, umiera w młodym wieku. Z drugiej strony jeśli się komuś pomagała, to ten sam człowiek z wdzięczności może nam pomóc, gdy to my mamy kłopoty.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  56. Oczywiście, że dobro wraca i staram się pomagać :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Dobro zawsze wraca

    OdpowiedzUsuń
  58. Dobro powraca a jeśli jest takie bezinteresowne to wraca z podwojona sila Przekonalam się o tym wielokrotnie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  59. Mądrze napisane, wiele już oglądałam filmików na ten temat. Warto być dobrym bo to nie boli.
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Warto pomagać bezinteresownie. :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Wierzę, że warto pomagać i staram się to robić drobnymi gestami, właściwie nie zastanawiając się dlaczego, może to kwestia wychowania i zasad wyniesionych z domu :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Jestem zdania, że dobro powraca z podwojoną siłą :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Pisałam blog o pomaganiu, o tym jakimi ludźmi jesteśmy. Pomoc jest bardzo ważna!
    ja staram się pomóc jak tylko potrafię, choć nigdy nie stawiam swojego dobra w zamian. Jeżeli ja na tym nie ucierpię, albo moi bliscy to jak najbardziej służę pomocą :)

    OdpowiedzUsuń
  64. I love it when we can use social media and the internet in spreading good vibes and raising awareness to things that matter.

    OdpowiedzUsuń
  65. Oj wraca, wraca..czasem się nawet tego nie spodziewamy

    OdpowiedzUsuń
  66. Jestem zwolennikiem poglądu "nie wie prawica co czyni lewica" czyli dobra czynionego bezwiednie i bez oczekiwań. W życiu miałam bardzo trudne chwile, i wtedy zaznałam wiele dobra od obcych, przypadkowych ludzi, miałam wrażenie, że czuwają nade mną dobre anioły, może to było to powracające moje dobro, którego nie pamiętam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Dobro powraca ale zwykle z innej strony, od innej osoby.Niemniej uważam,że warto pomagać ludziom na ile jesteśmy stanie i nie czujemy się przy tym wykorzystywani.

    OdpowiedzUsuń
  68. Dobro jeżeli jest dawane bezinteresownie, zawsze do nas wróci. Oczywiście, nie zawsze tego samego dnia. Ono wróci do nas w najodpowiedniejszym dla nas momencie. Najważniejsze to dostrzec osobę potrzebującą i bezinteresownie ofiarować jej swoją pomoc. Na miarę sił i możliwości. Nie zawsze musi to być rzecz materialna. Może to być miły gest, życzliwe słowo, modlitwa. Nawet jeśli ktoś wykorzystał moją pomoc- to nic. Ono i tak powróci. Mogę być o to spokojna. Co daje mi tą pewność? Wiara w Boga.Pozdrawiam serdecznie i ciepło. :-)

    OdpowiedzUsuń